søndag den 10. januar 2016

PS: Jeg elsker dig af Cecelia Ahern




Titel: PS: Jeg elsker dig (PS: I love you)
Forfatter: Cecelia Ahern
Sider: 480
Læst på: Dansk
Forlag: Bazar

Rating: 4/5 stjerner

Holly og Gerry havde det perfekte liv. De var lykkelig gift, boede i Dublin tæt på deres venner og familie, og med fuld fart på hverdagen havde de verden for deres fødder. Troede de. Troede Holly.

Et par måneder før hun runder de 30, bliver hun forladt af manden der var hendes elsker, hendes bedste ven og faste holdepunkt, og uanset hvad hun gør, kommer han ikke tilbage. Og alligevel gør han. Et par måneder efter hans død dukker hans sidste gave til gende op: "Listen" - ti breve, hvor manden, der kender Holly bedre end nogen anden, lærer hende at livet går videre. Og med lidt hjælp fra vennerne og familien, der både elsker hende og driver hende til vanvid, bliver vejen til et nyt og spændende liv brolagt med tårer og latteranfald. 

Jeg er ret sikker på at jeg har læst bogen før - men det kan godt være at jeg "bare" har sæt filmen! Det er ikke utænkelig! (Edit: efter at have sæt filmen, er jeg nå klar over at jeg har læst bogen før.. Filmen er ikke akkurat samme historie - selv om det godt nok er bygget på bogen!)
Det er to ret forskelige historier. Ja - det er samme mennesker og Listen er også med - men det er også omtrent det.

Bogen i sig selv er kategoriseret som chick-lit - men det er definitivt ikke din normale chicklit! Den er ret dyb, og berører emner der man ikke finder i den dagligdagse chick-lit! Den er fantastisk skrevet - og dyb. Det er nok det faktum at den føles så realistisk som gør at den netop bliver så tung å læse som det den var.

(Åh - og forfatteren var 22 da hun skrev den. Wow, siger jeg bare)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...